Schoonmaakactie

Schoonmaakactie

Beste leden, Het einde van het zomerseizoen nadert en de jaarlijkse schoonmaakactie komt in zicht. In de periode van 1 oktober tot 12 oktober is de jaarlijkse schoonmaak van boten en GHT. Via de mail hebben jullie een schema gekregen van de indeling. De ploegen zijn de ploegen uit het ploegen-schema. Het zou prettig zijn als de GHT acties op 7 oktober plaats vinden want dan gaan de zeilers het jollenveld klaar maken voor het lustrum feest en het winterseizoen. Schoonmaakspullen voor de boten liggen als gewoonlijk klaar in een kratje in de loods. Ben je ingedeeld voor het schoonmaken van het gebouw, havens en terrein dan graag de benodigde spullen van huis...
Riemen, ze worden weer als nieuw!

Riemen, ze worden weer als nieuw!

Dit winterseizoen heeft de matcie een offensief gestart om de roeiriemen op te knappen. Van de meer dan 300 riemen bleken er 46 dringend opgeknapt te moeten worden en 168 kunnen wel een nieuwe laag verf gebruiken. Uiteindelijk beschermt de verf de kwetsbare kern van het blad en toont de kleuren van onze vereniging. Naast het verven wordt bij elke riem de afstelling en de slijtage van het manchet gecontroleerd.Er is gekozen voor een nieuw verfsysteem op basis van 2 componenten wat een veel hardere coating geeft. Nadeel is wel dat er geen oude verf meer aanwezig mag zijn en dus moeten de bladen compleet en nauwkeurig geschuurd worden. Eventuele beschadigingen worden nu ook goed zichtbaar en worden gerepareerd met plamuur en bij grotere beschadiging gelamineerd met een carbon matje.Het verfproces start met een primer gevolgd door drie lagen van elke kleur. Tussendoor licht schuren en goed ontvetten voor een goede hechting. Met een droogtijd van minimaal 24 uur zijn de riemen dus enkele weken in de werkplaats. Als laatste krijgen de bladen een beschermfolie om het blad op de meest kwetsbare gedeeltes extra te beschermen.Op de foto is de stellage te zien waar in het totaal 30 riemen kunnen worden opgehangen beschermd tegen stof en nieuwsgierige vingers. Eenmaal klaar kunnen ze weer jaren mee, mits juist gebruikt (bijvoorbeeld afdrogen voordat ze opgehangen worden in de loods en voorzichtig bij het...

BRS (Boten Reserverings Systeem)

En dan het BRS, hier schrijven we onze boten, botenwagens, ergometers en de bovenkamer (bestuurskamer boven) mee af. Ook kan je hier een schade melden over alles wat er mis is aan de boten, het gebouw en terrein. De meldingen komen binnen bij de commissaris Materiaal, GHT en de zeilcommissie. Het is even wennen, maar je kan schade melden op de roei in de gang, thuis achter de computer of op je smartphone. Dus niet meer via een schadeformulier, zoals dat voorheen gebruikelijk was. Als je het mondeling doorgeeft aan iemand van de materiaal- of GHT commissie komt het vaak niet terecht bij de juiste /commmissaris, dus gebruik de andere communicatiekanalen en meldt altijd digitaal! De materiaal- of GHT- commissie beoordeelt de klacht en lost het op. Wanneer er niet gemeld wordt en schade niet verholpen wordt kan een klein mankement misschien voor meer schades  zorgen. Om schade te melden moet je inloggen via de website. Boven aan de pagina , na inloggen, staat een rij (blauwe letters). Daar zie je het kopje  schade en reparatie. Als je daarop klikt kan je de schade invullen. Neem contact op als je er niet uit...

Snor

De snor onze catamaran  coachboot, heeft een winter lang kuren gehad. De motor is uiteindelijk naar de importeur gestuurd, het probleem leek even verholpen te zijn, maar speelt nu weer op. We zitten er bovenop en hopen de Snor zo snel mogelijk weer aan het varen te krijgen. In geval van nood mag iedereen de boot gebruiken anders; Gebruik alleen door leden ouder dan 18 jaar Alleen gebruiken voor instructie en coaching Snor afschrijven middels het BRS De Snor heeft een aparte reserve tank, indien de grote tank bijna leeg is gaarne met de reserve tank benzine halen en de grote tank weer vullen. LAAT DE SNOR NOOIT ACHTER MET EEN LEGE TANK Ook niet benzine halen uit de groene container, dit is benzine voor de zeilafdeling Kosten kunnen gedeclareerd worden bij de penningmeester Sleutels liggen  in het laadje van de materiaalcommissaris Voor het gebruik van de Stormvogel gelden dezelfde regels als voor de Snor met dit verschil dat de Stormvogel hoofdzakelijk voor noodsituaties gebruikt dient te...

Iets kapot? Meldt het ons!

“Het gebeurt wel eens dat er ergens in het gebouw een lamp kapot is of een schoefje is losgeraakt. Als meedenkend lid (want dat zijn we allemaal…) wil je dat graag ergens melden en wat ligt dan meer voor de hand dan dit te melden bij iemand waarvan je weet dat die daar wel eens mee bezig is. Soms ontstaat er wat ergernis over het feit dat deze zaken niet opgelost of gerepareerd worden. Meestal komt dat doordat deze meldingen niet ergens worden vastgelegd en onbedoeld tussen wal en schip belanden. Mocht je nou iets opvallen wat niet deugt of kapot is aan het gebouw, binnen of buiten,  aan het terrein rondom ons gebouw, meld dit dan via het beveiligde deel van de website, waar ook het BRS zich bevindt. Onder het knopje “Schade en reparatie” kun je niet alleen schade aan ons materiaal melden maar ook schade aan, of klachten over, het gebouw, de loodsen, het vlot en het...

Kokopelli uit de vaart

Vanaf heden is de Kwak weer in de vaart en is de Kokopelli uit de vaart genomen voor groot onderhoud, op de plaats van de Kokopelli ligt nu de Zwarte Zwaan. De Zwarte Zwaan is tijdelijk de vervanging voor de Kokopelli ook voor de vaste reserveringen. De vaste reserveringen voor de Kwak moeten nu weer in de Kwak geroeid worden en niet in de Zwarte Zwaan. De verwachting is dat de Kokopelli met de start van het winterseizoen weer in de vaart...