Interview

1 juli: Feest op de club

Sinds januari 2023 werken ze aan het grote jubileumfeest van BWV de Eem op 1 juli. Zeven vrouwen met uiteenlopende talenten, leeftijden en opvattingen. Ze kenden elkaar niet en moesten in het begin wel even aan elkaar wennen. Maar al snel lag er een aanpak en een taakverdeling op tafel. Aan het woord zijn de commissieleden Jennifer en Alexandra. Een mooi gesprek met deze dames van de feestcommissie over hun mooie project: een spetterend eeuwfeest in het kader van ons 100-jarig bestaan. De Eeuwfeestcommissie bestaat uit Alexandra, Charlotte, Ingrid, Jennifer, Joanna, Marian en Sabine.
Interview door Lies van Rijssen

Een deel van de feestcommissie

“Wie zijn deze feestmakers?”

“Jennifer weet van doorpakken, ze heeft al zo veel evenementen gecaterd,” vertelt Alexandra. Jennifer tot Alexandra: “Jij maakt de notulen en houdt ook het oog op de penningen.” Alexandra vervolgt: “Klopt. En Joanna, die erg creatief is, heeft de poster met de spetterende vogel ontworpen. Heb je die zien hangen in de Recover? Charlotte barst van de ideeën en heeft al veel communicatie-activiteiten voor het feest voor haar rekening genomen.” “Ingrid”, gaat Jennifer verder, “kent ontzettend veel mensen op de vereniging. Zij weet wie ze kan mobiliseren zodat we wisselende ploegen voor de bardienst op het feest kunnen inrichten. Sabine is van de praktische aanpak en draagt bij op alle vlakken, waarbij zij scherp is dat we zo milieuvriendelijk mogelijk te werk gaan. Marian, de jongste van ons, ook bestuurslid, komt uit de evenementenbranche. Zij heeft de vergunningaanvraag bij de gemeente geregeld. Trouwens, stuurgroeplid Esther, die eerder een groot roeiersfeest heeft georganiseerd, heeft ons een stappenplan bezorgd. Ook heeft zij de feesttent gehuurd.”

De bijna voltallige Eeuwfeestcommissie
Poster speciaal voor het Eeuwfeest, gemaakt door Joanna

Een feest voor jong en oud!

Wat er nu precies gaat gebeuren op 1 juli blijft een verrassing maar een tipje van de sluier willen ze wel oplichten. Alexandra: “Het wordt een feest voor jong en oud. Dat staat bovenaan ons lijstje en dat kunnen we echt garanderen.” Jennifer: “Wie dat wil, kan ook dansen op 1 juli want we hebben een band gevonden die alle genres kan spelen, jaren ‘60 en ‘70 muziek maar ook hedendaagse. Dat was even zoeken want we zijn wel aan een budget gebonden. Maar deze band is geweldig. Ze treden op in de tent. Die komt op het botenveld. Er komt ook een bar in. Maar er is wel méér dan muziek alleen. In de recover gaan verschillende activiteiten plaatsvinden. We gaan die ruimte echt gezellig maken. Er komt ook een hoek waar je gewoon met een glas wijn en een lekker hapje met elkaar kan praten.”

“Van de opties om voor passend licht in de tent te zorgen hebben we zo ongeveer een studie gemaakt. Je wilt niet weten wat er allemaal kan”, vertelt Jennifer. “Sommige bedrijven beginnen bij 10.000 euro! Daar kunnen we natuurlijk niet mee in zee gaan. Maar ook dat komt goed. Bert van den B. staat ons bij. We hadden er geen idee van wat de stoppenkast van de vereniging eigenlijk aankan. Bert weet dat precies en heeft ons gerust gesteld dat de stoppen ons straks niet om de oren zullen vliegen.”

“Alle leden zijn uitgenodigd. We gaan er een subliem feest van maken voor ons 100-jarig bestaan!”.

“Van tijd tot tijd organiseren we een terugkoppeling met de stuurgroep,” zegt Alexandra. “Zo toetsen we of we nog op het goede spoor blijven. Dat is heel professioneel geregeld.” 

Jennifer: “Alle leden zijn uitgenodigd voor het feest. Het duurt van 20 tot 24 uur en ieder lid mag tegen betaling een introducé meenemen. De uitnodiging staat vanaf half mei op de site. We vragen iedereen op de fiets of lopend te komen. Ben je op de auto aangewezen, parkeer dan in de wijk.” Alexandra: “De ontvangst met een feestelijk glaasje vindt plaats in de recover en vervolgens kunnen mensen naar beneden gaan om het event mee te gaan maken.” Jennifer: “Ja hoor, met de catering komt het ook in orde. Er worden geen diners geserveerd maar wel heel lekkere, snackachtige hapjes.” 

Jennifer: “We hopen op 200 à 250 man. Jazeker, de buren worden op de hoogte gebracht en de directe buren ook uitgenodigd. We gaan er een subliem feest van maken voor ons 100-jarig bestaan!”

Klik op het plaatje en daarna op de ‘play’-knop.