Openingstocht 2018 voor roeiers en zeilers!

Het voorjaar zit er aan te komen. Dus tijd voor een lekkere tocht over de Eem. Een tocht voor roeiers en zeilers van het clubhuis naar het Raboes. Zaterdag 7 april is de traditionele openingstocht van onze vereniging. Iedereen van elk niveau kan meedoen, ook als je net lid bent geworden. Hoe meer zielen, hoe meer vreugd dus schrijf je in met groten getale dan wordt het een echt verenigingsgebeuren. We roeien vanaf het clubhuis naar het Raboes (de monding van de Eem). De aanlegplaatsen bij het Raboes waren vorige jaren voor een aantal leden een probleem met betrekking tot in- en uitstappen. Als dat een belemmering is om mee te doen geef het ons aan dan laten we jouw boot bij de steiger uitstappen. We pauzeren daar voor koffie/thee met taart, vuurkorven en een plaspauze en dan weer terug naar de vereniging waar we afsluiten met een gezamenlijke lunch in de recover. Tijdschema: • 8.15 uur zeilers verzamelen op de roei • 8.30 uur roeiers verzamelen op de roei • 10.30 uur aankomst Raboes • tot 11.00 uur pauze Raboes • tot 12.30 uur aankomst boten roei, boten naar binnen • 13.00 uur lunch op de roei • uiterlijk 15.00 uur sluiting bijeenkomst •We gaan er van uit dat je 1.15 tot 1.30 uur nodig hebt voor de heen- en terugweg en een pauze neemt van een half uur. Dit blijkt in de praktijk voor iedereen haalbaar. Dit jaar staat de inschrijving ook weer open voor zeilers. Uiteraard afhankelijk van de wind. Mocht zeilen niet mogelijk zijn dan kunnen de zeilers alsnog meeroeien. Kortom een verenigingstocht met veel...

EXPOSEREN OP DE ROEI

Er blijken op de roei veel mensen rond te lopen die naast sporten ook op kunstzinnig gebied actief zijn. Het bestuur wil deze leden de ruimte geven om in het clubhuis te exposeren. In de hal boven en de benedenverdieping zijn veel grote witte muren die zich daar uitstekend voor lenen. Wij denken aan schilderijen, beelden, foto’s, etc. De bedoeling is dat je werk ongeveer 3 maanden mag blijven hangen. Natuurlijk beslis je zelf mee hoe en waar, je wat wilt hangen, ten toon stellen. Per expositie gaat het dan om het aan werk van een kunstenaar of aan een combinatie van twee personen en dan beelden en schilderijen. Je kunt er voor kiezen je tentoonstelling op zondag middag feestelijk te openen. Als je hiervoor belangstelling hebt neem dan contact op met Lotte Jager lottejager26@gmail.com of marijke mensink marijke.mensink@ziggo.nl De volgorde van exposeren gaat via het principe: wie het eerst komt, wie het eerst maalt. We zijn zeer benieuwd naar jullie reacties. Lotte en...
Foto’s actueem

In de laatste actueem waren de twee foto’s technisch verkeerd ingevoerd waardoor ze in sommige mailprogramma’s niet zichtbaar waren.  Bij deze dus alsnog een visuele update. Met excuus voor de fout!  De comcom vergadert EHBO...
Denk om de buren!

Wie een of twee keer per week met de auto naar de Roei rijdt, beseft vaak niet dat onze buren dagelijks geconfronteerd worden met druk verkeer. Elke ochtend en avond veel heen en weer rijdende auto’s, vlak voor hun deur op een smal stukje weg. Een kind of een hond die de poort uitglipt, ligt direct onder de auto… De buren accepteren onze verenigingsactiviteiten met liefde, maar maken zich soms zorgen over de snelheid van sommige auto’s en ongemanierd parkeergedrag. Houd daarom de volgende gedragsregels in acht, de buren zijn je dankbaar! Rijd nooit harder dan 15 km – liefst stapvoets Parkeer niet op de parkeerplaatsen die bedoeld zijn voor de buren Parkeer niet in de berm bij het fietspad Ben je betrokken bij het organiseren van evenementen, denk dan aan het volgende: Informeer de buren via onze secretaris over verwachte drukte bij evenementen Draag zorg voor parkeerwachten bij te verwachten grote...
Terugblik op de Ergometerwedstrijd van 27 januari: BEK 2018

En het was weer een heksenketel in de Recover . Het was nu de 4e keer op rij dat we op de laatste zaterdag van januari een ergometerwedstrijd voor de jeugd hebben georganiseerd. Inmiddels maakt onze “BEK” onderdeel uit van een serie van 3 wedstrijden in het winterseizoen; georganiseerd door De Laak, Michiel de Ruyter en de Eem. Zo ontstaat een mooie traditie om de jeugd ook in de winter een roei uitdaging te bieden, los van winters weer. Omdat de BEK de laatste is uit deze serie, zijn de overall prijzen ook bij ons uitgereikt. Waarschijnlijk dat het daardoor ook weer drukker was dan in de voorgaande jaren: In 2015 begonnen met 60 deelnemers, het waren er nu 126. De jeugd van de Eem, met 10 deelnemers, had gezelschap van jeugdleden van 15 andere verenigingen. Dus iedereen die er die zaterdag bij was heeft gemerkt dat het weer enorm druk was in de Recover. Een gouden greep om de werkplaats als zitplek in te richten. Dat heeft vast geholpen om de overlast voor de zaterdagroeiers beperkt te houden. Ook leuk om aan de drukte te ontsnappen was de mogelijkheid om een Liteboat uit te proberen: een demonstratie van Innovaren. De ergo-wedstrijd begon met de jongste roeiers van 10 jaar om 10 uur, en eindigde met tweetallen op slides ca. 14:00 uur. Toch een strak tijdschema! De uitslagen zijn terug te vinden op de speciale website voor de wedstrijd: https://www.jeugdergometerwedstrijden.nl De overall prijs over de 3 wedstrijden is gegaan naar Die Leythe, en de dagprijs voor de vereniging met de meeste punten op 27 januari, ging eveneens naar Die...
Verslag Twentse Winterwedstrijden

Zondag 11 februari hebben Jeroen als stuur, Lisa, Merel, Marte en ik de twaalfde editie van de Twentse Winterwedstrijden gestart in Hengelo. De baan was vier kilometer en er waren zo’n 115 ploegen verdeeld over drie heats. Zaterdag avond hadden we de boten al afgeriggerd en zondag ochtend moesten we al om kwart voor zes opstaan zodat we om zeven uur op de vereniging konden verzamelen. In Hengelo aangekomen hebben we de boten meteen weer opgeriggerd en waren we helemaal klaar voor onze eerste heat: M18 4x+. Toen we de boot in het water legden kwamen we erachter dat de dollen nog niet open waren. Ik moest dus met een voet in de boot staan om de dol open te maken toen ik Lisa hoorde roepen dat er water in de boot kwam; de boot was lek. Dus hebben we de vier weer uit het water gehaald en in een loods hebben Jeroen en Roel de boot gerepareerd. In alle haast zijn we bij het aan elkaar monteren van de vier één ringetje vergeten weg te halen en dat zorgde ervoor dat een kleine gleuf heel veel water de boot in liet. De eerste heat hebben we dus niet gestart, maar we hebben dat nummer uiteindelijk de derde heat ingehaald en we zijn eerste geworden! In de tweede heat zijn er twee tweeën gestart. Lisa en Marte in de Bosruiter en Merel en ik in de Bestevear. Onze twee ging super goed en wij zijn dan ook tweede geworden in ons veld en wij hebben een beker gewonnen voor heel het jeugdklassement van de meiden! Al met al was...